Бесіда - це діалогічний метод навчання, при якому вчитель за допомогою вдало поставлених питань спонукає учнів або відтворювати раніше набуті знання, або робити самостійні висновки-узагальнення на основі засвоєного фактичного матеріалу. Вона сприяє розвитку активності, самостійності учнів, формуванню переконань.
В залежності від дидактичної мети, бесіди бувають:
Евристична бесіда (від грец. знаходжу, винаходжу) - метод навчання, який передбачає, що вчитель уміло поставленими запитаннями скеровує учнів на формування нових понять, висновків, правил, використовуючи свої знання, спостереження.
Використання еврестичної бесіди пов'язують з іменем грецького філософа Сократа, який проводив з учнями бесіду, в результаті якої встановлювалась істина.
Під час евристичної бесіди учні у відповідь на поставлені запитання не повторюють завченого матеріалу, а за допомогою вчителя дають самостійні пояснення або роблять висновки на основі своїх отриманих раніше знань.
Катехізична бесіда.
Катехізисом у старій школі називали підручник з релігії. У ньому подавалися релігійні догми у формі запитань і відповідей. Від учнів вимагали точного відтворення питання і запропонованої у підручнику відповіді. Згодом бесіди, спрямовані на відтворення відповідей, які вимагають тренування пам'яті, стали називати катехізичними.
За формою проведення бесіди можуть бути:
Функції бесіди:В залежності від дидактичної мети, бесіди бувають:
- Вступні: проводяться з учнями як підготовка до лабораторних занять, екскурсій;
- Повідомлювальні: базуються на спостереженнях, що організуються вчителем на уроці за допомогою наочних посібників, записів на дошці, таблиць, малюнків, а також на матеріалі текстів літературних творів, документів.
- Бесіди-повторення використовується для закріплення навчального матеріалу.
- Контрольні бесіда - для перевірки засвоєння знань.
- Еврестині бесіди;
- Катехізичні.
Евристична бесіда (від грец. знаходжу, винаходжу) - метод навчання, який передбачає, що вчитель уміло поставленими запитаннями скеровує учнів на формування нових понять, висновків, правил, використовуючи свої знання, спостереження.
Використання еврестичної бесіди пов'язують з іменем грецького філософа Сократа, який проводив з учнями бесіду, в результаті якої встановлювалась істина.
Під час евристичної бесіди учні у відповідь на поставлені запитання не повторюють завченого матеріалу, а за допомогою вчителя дають самостійні пояснення або роблять висновки на основі своїх отриманих раніше знань.
Катехізична бесіда.
Катехізисом у старій школі називали підручник з релігії. У ньому подавалися релігійні догми у формі запитань і відповідей. Від учнів вимагали точного відтворення питання і запропонованої у підручнику відповіді. Згодом бесіди, спрямовані на відтворення відповідей, які вимагають тренування пам'яті, стали називати катехізичними.
За формою проведення бесіди можуть бути:
- фронтальними (питання звернені до всіх учнів класу);
- індивідуальними (питання адресовані одному учневі);
- груповими (питання звернені до групи учнів).
Вимоги до проведення бесіди: - Чітка постановка мети бесіди відповідно до мети та завдань уроку.
- Наявність плану-питальника.
- Правильна постановка питань:
- стислість, доступність;
- система питань, одне мусить логічно випливати з попереднього;
- не допускати "каверзних" питань, уникати невизначених (що знаєте про...);
- ставити питання всьому класу.
- Виявляти гнучкість при проведенні бесіди.
- Підбивати підсумки, робити висновки.
- мотиваційна;
- освітня (забезпечення засвоєння учнями знань);
- розвиваюча (в процесі бесіди розвивається увага. пам'ять, уява)
- виховна.
Сократ з учнями |
Немає коментарів:
Дописати коментар